Змінні Java

Змінні Java

Тема змінні Java досить важлива для подальшого вивчення програмування. Адже вона розкриває використання відповідного синтаксису не тільки в мові Java, а й в інших мовах програмування.

Простими словами, змінна – це величина, яка може бути змінена і не є фіксованою.

Змінні використовуються для зберігання інформації, для посилань і маніпулювання в комп’ютерній програмі. Вони також забезпечують спосіб позначення даних описовими назвами, щоб наші програми могли бути зрозумілішими для читача та для нас самих.

Корисно розглядати змінні як контейнери, що містять інформацію. Їхня єдина мета — позначати та зберігати дані в пам’яті. Потім ці дані можна використовувати у вашій програмі будь-яким чином.

Оголошення змінних в Java розпочинаються з обов’язкового вказання типу даних, після чого йде назва змінної. Оголошення змінної завершується крапкою з комою.

Ініціалізація – присвоєння змінній значення. Ініціалізацію змінної можна здійснити як при оголошенні так і в подальшому в програмі.

int myVariable; //оголошення змінної з типом int без ініціалізації
int myInitVariable = 3; //оголошення змінної з типом int з ініціалізацією

Java змінні діляться на глобальні і локальні.

Глобальні – це ті, які оголошені в класі. Локальні – ті які оголошені в методі.

Починаючи з Java 10 можна оголошувати локальну змінну із вказанням типу var (local variable), що можна використовувати, коли із присвоюваного явно відомо тип змінної.

Правила назви змінних

  • Імена змінних чутливі до регістру. Ім’я змінної може бути будь-яким дозволеним ідентифікатором — послідовністю літер і цифр Юнікоду необмеженої довжини, починаючи з літери, знака долара «$» або символу підкреслення «_». Однак згідно з code convention, імена змінних завжди повинні починатися з літери, а не з «$» чи «_». Крім того, знак долара згідно з code convention взагалі ніколи не використовується. Ви можете зустріти ситуації, коли автоматично згенеровані імена міститимуть знак долара, але в іменах змінних завжди слід уникати його використання. Подібна умова існує для символу підкреслення. Хоча технічно законно починати ім’я змінної з «_», ця практика не рекомендується. Пробіли не допускаються.
  • Змінна примітивного типу, оголошена як член класу (глобальна змінна), за замовчуванням ініціалізується нулем.
  • Якщо змінну оголошено як локальну змінну в методі, перед використанням вона повинна обов’язково бути проініціалізована. Оскільки локальні змінні не ізоціалізуються за умовчанням. Це означає, що ви не можете оголосити локальну змінну та залишити її без ініціалізації. Тобто ось так: int i; Якщо ви так зробите в методі, компілятор попросить вас задати значення за замовчуванням. У той час, як створивши таку змінну як член класу (глобальну) компілятор сам надасть їй значення 0.
  • Область дії та час життя змінної обмежено блоком {}, у якому вона оголошена. Якщо Ви створили змінну всередині методу, то ви не зможете використовувати її поза методом, оскільки метод обмежений дужками {}. Глобальну змінну видно у всіх блоках.
  • Також заборонено використовувати зарезервовані слова java. Весь перелік ключових слів можна побачити на зображенні нижче.
всі ключові слова java

Константи

Константами називаються фіксовані значення змінних які потім не можна змінювати. Щоб створити константу в Java, необхідно вказати в її оголошенні ключові слова static і final і задати початкове значення.

Якщо константа оголошується всередині методу, то ключового слова final достатньо.
Константи принято писати з великих літер і нижнього дефісу.

//приклад констант
final int MY_INTEGER_CONSTANT_NAME = 3;
static final byte ANOTHER_GLOBAL_CONSTANT = 2;

Ось власне і все, що стосується теми змінні Java. Не забувайте давати своїм змінних хороші зрозумілі імена і ваші колеги будуть вам дуже вдячні 😉

Втомився вчити Java сам?

Переглянь нашу сторінку з курсами! Можливо щось сподобається 😉

Останні записи


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Категорії